• Immanuel Kant Hal-hal yang kita lihat bukanlah dengan sendirinya apa yang kita lihat ... Tetap sama sekali tidak diketahui oleh kita apa objek itu sendiri dan terlepas dari penerimaan indera kita. Kita tidak tahu apa-apa selain cara kita melihatnya.
    Asli: Things which we see are not by themselves what we see ... It remains completely unknown to us what the objects may be by themselves and apart from the receptivity of our senses. We know nothing but our manner of perceiving them.
    Immanuel Kant
    Filsuf dari Jerman 1724-1804
    Immanuel Kant
    - +
     0
...
Immanuel Kant - Hal-hal yang kita lihat bukanlah dengan sendirinya apa yang kita lihat ... Tetap sama sekali tidak diketahui oleh kita apa objek itu sendiri dan terlepas dari penerimaan indera kita. Kita tidak tahu apa-apa selain cara kita melihatnya.
Hal-hal yang kita lihat bukanlah dengan sendirinya apa yang kita lihat ... Tetap sama sekali tidak diketahui oleh kita apa objek itu sendiri dan terlepas dari penerimaan indera kita. Kita tidak tahu apa-apa selain cara kita melihatnya. dari : Immanuel Kant
X
purple-flower black-road forest hills-sunrise lake-forest plant-drops rain-drops river-forest rood-blad rose-black sky-stars straat-stad z-love-children-sun z-love-geliefdes-zon z-love-hands-sun z-love-hands z-love-leaves z-love-parijs z-love-small-hearts z-love-zwanen

Font size:

20 px 24 px 28 px 32 px 40 px 48 px

Font:

Arial TNR Verdana Courier New Comic Monospace

Warna:

Putih Beru Merah Kuning Hijau Hitam

Bayangan:

Tidak Putih Hitam
purple-flower Hal-hal yang kita lihat bukanlah dengan sendirinya apa yang kita lihat ... Tetap sama sekali tidak diketahui oleh kita apa objek itu sendiri dan terlepas dari penerimaan indera kita. Kita tidak tahu apa-apa selain cara kita melihatnya.
- Immanuel Kant JagoKata.com